NewsImage15385167fd9a9c4d0f644d3b9abcefafc9276896

نخستین کتابخانه سبز ایران با حضور استاندار مازندران، فرماندار ساری، مدیران ستادی دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به همت دکتر نجات‌حسینی خیر سبز اندیش و فرهنگ دوست مازندران در بوستان دامادی ساری کلنگ زنی شد.

این پروژه در مساحت ۳۰۸ متر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در پارک دامادی ساری احداث می‌شود. فرزند دکتر حسینی این پروژه را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار مازندران در این مراسم با قدردانی از نگاه دکتر حسینی، خیر نیک اندیش استان در راستای مسئولیت های اجتماعی که همواره منشا خیر و برکت در استان هستند، گفت: اتفاقات خوبی در حوزه کتابخوانی و کتابخانه سازی در سال های اخیر افتاده است که جای قدردانی و تشکر دارد.

احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه در بخش کتابخانه سازی، کمک های اعتبارات دولتی 47 درصد رشد داشته است، بیان کرد: با کمک خیران و مدیران دستگاه ها، رویکرد فرهنگی بهتری نسبت به سنوات گذشته در حوزه کتابخوانی و کتابخانه سازی در استان را شاهد هستیم.

وی با اعلام اینکه توسعه بدون حمایت خیران و مردم اتفاق نمی افتد، افزود: خیرین کتابخانه ساز، سفیران گمنام توسعه علمی و فرهنگی جامعه هستند.

استاندار، عنوان کرد: تببین اهمیت و تاثیر تعیین کننده نقش خیرین توسط دستگاه های فرهنگی و رسانه ها یک ضرورت مهم است.

او یادآور شد: افزایش اقبال و رویکرد فرهنگی مردم به کتابخوانی و کتابخانه سازی در مازندران موجب خرسندی است.

استاندار مازندران در پایان گفت: انتخاب دانشنامه تبرستان و مازندران بعنوان کتاب سال جمهوری اسلامی و شایسته تقدیر یک رویداد بزرگ برای استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این مراسم ضمن تشکر از استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان که همواره در کنار مدیران برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند، از رتبه نخست مازندران در کتابخانه سازی کشور خبر داد و گفت: خیرین از ارکان توسعه فرهنگی به ویژه در موضوع کتابخانه سازی هستند.