1200530 175

در سراسر جهان آغاز بهار را جشن می‌گیرند. با این که ملت‌های گوناگون زنده شدن طبیعت را به شیوه‌های گوناگون جشن می‌گیرند، جانمایه همه آن‌ها ستایش از بالندگی و باروری و شکوه زندگی است. در ادامه تعدادی از جشن‌های زیبای بهاری را معرفی کرده‌ایم.

نوروز، مهم‌ترین عید باستانی ایرانی

زیباترین جشن‌های بهاره در جهان (+عکس)

جشن نوروز در اولین روز سال نو برگزار می‌شود. یونسکو از سال ۲۰۰۹ این عید مهم کهن ایرانی را بخشی از میراث بشری دانسته است. ایرانیان عید را با مراسمی گوناگون جشن می‌گیرند، از خانه‌تکانی و دیدار خویشان و دوستان تا چهارشنبه‌سوری و تدارک سفره هفت‌سین.


جشن رنگ‌های هند - عید هولی

زیباترین جشن‌های بهاره در جهان (+عکس)

عید هولی مهم‌ترین و محبوب‌ترین جشن آغاز بهار در هند است و معمولا نیمه ماه مارس برگزار می‌شود. این جشن که از سنت‌های مهم مراسم باروری شناخته می‌شود، نشانه پیروزی خیر یا خوبی بر شر یا بدی است. در این جشن، رنگ نقشی بارز دارد. در روز عید از همه جا رنگ می‌بارد و همه چیز را رنگین می‌کند، از آب و شیرینی تا لباس و صورت.


هانامی - جشن شکوفه گیلاس در ژاپن

زیباترین جشن‌های بهاره در جهان (+عکس)

در عید شکوفه گیلاس، مردم ژاپن به تماشای طبیعت می‌روند و جلوه‌های رنگین و پرشکوه آن را ستایش می‌کنند. تمام باغ‌ها و پارک‌ها لبریز از جمعیتی می‌شود که سرزندگی طبیعت را جشن می‌گیرند. این جشن مناسبتی برای آشتی و محبت به دوستان و خویشاوندان است.


وداع با فصل سرما

زیباترین جشن‌های بهاره در جهان (+عکس)

روس‌ها با "جشن کره" به استقبال بهار می‌روند. این جشن "ماس‌لنیتسا" نامیده می‌شود که از اساطیر کهن اسلاو‌ها گرفته شده و نمادی از زمستان و مرگ است. این جشن برای روس‌ها آغاز هفت هفته شادمانی است. در پایان جشن عروسکی مملو از کاه را آتش می‌زنند و این نشانه وداع با زمستان است.


جشن واپو در فنلاند

زیباترین جشن‌های بهاره در جهان (+عکس)

فنلاندی‌ها در اول ماه مه جشن واپو را برگزار می‌کنند. در مراسمی مشابه کارناوال لباس‌های عجیب و رنگین می‌پوشند و از خانه بیرون می‌روند. مراسم در ۳۰ آوریل با پایکوبی و شادی در فضای آزاد آغاز می‌شود.


جشن بهار در اسکاتلند

زیباترین جشن‌های بهاره در جهان (+عکس)

در ادینبورو مردم عید آغاز بهار را طبق سنت دیرین اقوام سلتیک جشن می‌گیرند. این مراسم از ۳۰ آوریل تا اول ماه مه ادامه دارد. مردم با لباس‌های عجیب و رنگ‌های شاد با نور و آتش‌بازی تا پاسی از شب در خیابان‌ها مشغول شادی و پایکوبی هستند.


جشن گل در مادیرا

زیباترین جشن‌های بهاره در جهان (+عکس)

در جزیره مادیرا که به پرتغال تعلق دارد، مردم در ماه آوریل آمدن بهار را با گلباران کردن شهر و خیابان جشن می‌گیرند. مردم با لباس‌های آراسته به گل و گیاه در خیابان‌ها به شادی و پایکوبی می‌پردازند و به خیابان‌های شهر حال و هوایی تازه می‌دهند.


فایا در اسپانیا

زیباترین جشن‌های بهاره در جهان (+عکس)

در اسپانیا و به ویژه در والنسیا جشن فایا عید آغاز بهار است که در تمام گوشه و کنار شهر با شادمانی همراه است. در ماه مارس عروسک‌های رنگین بزرگی در خیابان‌ها به حرکت در می‌آیند. این جشن با آتش‌بازی همراه است. در پایان جشن عروسک‌های بزرگ را آتش می‌زنند.